RZB Kundenservice - Qualitätsmanagement

Beanstandungsmeldung für technische Mängel

Unsere Produkte werden mit größter Sorgfalt entwickelt und gefertigt. Sollte es dennoch einen Grund zur Beanstandung geben, streben wir für Sie eine schnelle und kundenorientierte Abwicklung an.

Bitte nutzen Sie das Kontaktformular und füllen Sie es mit allen relevanten Daten aus. Zum Abschluss erhalten Sie eine Zusammenfassung Ihrer Eingaben.
Unser After Sales Service wird zeitnah Ihre Beanstandung bearbeiten und Ihnen eine Lösung unterbreiten.








1. Reference data


If you do not have reference data from RZB, please submit the proof of purchase from the respective contract partner.

2. Product data


3. Installation data










4. Details of the complaint


5. Attachements

You can upload your files below. Please note that several files have to be packed into a .zip archive before uploading
Please note that we can only accept costs if a delivery has a verifiable defect whose cause already existed at the time of the passage of risk, and you have written confirmation from us that we will bear the costs. Please do not organise a return or replacement until you have received the corresponding approval from us. We cannot accept costs resulting from non-approved actions.
By sending this form you accept the privacy policy of RZB Rudolf Zimmermann, Bamberg GmbH.

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